sommaren är kort

Fyfan vad skönt det är att inte jobba! Mina tre veckor på äldreboendet är avklarade och jag har märkt hur himla mycket man hinner med på dagarna när man varken går skola eller jobbar. märks att det är ett tag sen man hade sommarlov.. Igår hann jag till exempel fixa en brun skinnbit till min gladiatorsko som hunden bitit sönder, köpa färg till min skinnjacka som bleknat, växla pengar på banken, övningsköra och har även hunnit med att bli stoppad av polisen. Någon gång måste ju vara den första, varför inte andra gången man sitter bakom ratten i en bil... Som tur vad hade jag inte tagit någon sluring innan bilfärden.
Klippt gräsmattan hos pappa har jag också gjort. Jag kunde svalka mig med hur många magnumglassar jag ville från frysen! Han har gjort ett klipp, tydligen har han och hans kompisar hittat roadkill-glass på sidan av vägen som leder till stallet här i gve. En kartong med ca 50 magnumglassar med smakerna magnum almond, white och gold hade antagligen ramlat av en lastbil som skulle leverera glassarna till respektive affärer... Så vi har alltså magnumglassar sammanlagt värda över 1000 kr i frysen. Varför har jag aldrig sån här tur??





Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0