home sweet home

Jag är tillbaka! Eller rättare sagt för två dagar sedan men har haft lite fullt upp med jobbet, och att vara trött efter jobbet. Inte för att det är speciellt tungt att jobba inom äldrevården men jag måste ju få ha nån ursäkt.. Idag stod jag och strök gardiner medans en av tanterna satt vid bordet och stod för stämningsmusiken. "Kärleken är så vacker, tänk vad det hade varit underbart att hitta en riktig karl, en riktig karl....." medans en annan står och skriker till hörnskåpet att hon ska dräpa det för att det är tokigt och en tredje som reagerar på mordhoten med att skrika "håll käften!!". Allt i en salig blandning, underbart. Ibland tycker jag synd om dem, till exempel min favorittant som säger att hon väntar på att hennes syster ska komma och hämta henne och ta henne hem igen och frågar vilken väg hon ska ta för att komma ut. Man kan ju inte precis svara med att " nä vet du vad lilla gumman din syster är död och du bor här och kommer stanna här tills du också dör." Det får mig verkligen att önska att jag dör innan jag blir dement..

Jag undrar också vad det är för vits med sommarlov utan sommar? kan vi få sol och värme någon gång tack?!
adjö



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0