gör om, gör rätt

Jag fick lite fnatt tidigare idag när jag kollade på klockan och såg att den var 15.22.. Skulle nämligen till skolan och skriva ett prov jag inte hunnit göra kl 15.30. Så jag ringde mamma i panik och fick henne att skjutsa dit mig och när jag kommer fram så har teddy(lärare) åkt till luleå och glömt att ge provet till läraren som satt i klassrummet... så jag kunde inte göra provet, värt. Fick vänta i en halvtimme på att mamma skulle komma och hämta mig för jag hade varken busskort eller pengar.. Såna här småsaker kan göra mig så satans frustrerad! Här hade det inte suttit fel med ett körkort.....

Igår var inte heller min lyckodag, jag satt och sydde på min jacka och helt plötsligt gick nålen av. Det tog ett tag innan jag insåg att nålen var lokaliserad i mitt finger.. Jag hade alltså lyckats sy igenom mitt finger och såg ena sidan av nålen sticka upp vid nagelbandet och andra under fingret. Skönt!! Jag sprang runt som en galning i huset, mamma ännu mer galen och skrek att vi måste åka till akuten. Jag insåg då att hon var mer instabil än mig och att det var lika bra att dra ut nålen själv än att be om hennes hjälp!

Här är i alla fall jackan som jag offrat tårar, blod och fingrar för.. Ärmarna var från början stora nog att bo i så har sytt om dem. Axeldekorationen har jag gjort av skinn från ett par gamla overkneestövlar (!) haha, vilken snilleblixt




Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0