siknäs

nu ligger jag utslagen i soffan här i stugan, är uppe med tuppen och ingen annan är vaken. Inte så konstigt med tanke på att klockan är 8.00.. Men när jag väl har vaknat på morgonen så kan jag sällan somna om, helst inte om jag drömt en förskräcklig mardröm som inatt!! Jag drömde att min franskalärare blev spritt språngande galen och började slå mig och skrika åt mig på lektionerna. hon hade upptäckt att jag skrev ner glosord på bänken när vi skull ha prov och fuskat med andra saker.. Det värsta är att det har jag faktiskt gjort förut, och nu kommer väl ångesten sisådär 1,5 år senare. jag lyckades ta mig hem men då kom hon dit med en manlig medhjälpare som försökte döda mig. Om det är såhär det ska vara ska jag fanimig aldrig fuska igen!!

På fredag när jag kom till luleå sprang jag på stan med mamma i nån timme, men eftersom vi kom hit så sent så gick jag en lite längre stund på lördagen istället. Har hittat massor med fina kläder och smycken, till och med ett par skor för 200 kr istället för 400 eftersom dem hade blivit lite skadade. Skadan syntes knappt så det var verkligen ett värt köp.
Innan vi for tillbaka till stugan åkte vi och tittade på ett hus som pappa förmodligen ska köpa här i luleå. Så då säger vi hejdå till barndomshemmet i kullen som vi har bott i hur många år som helst! lite sorgligt faktiskt, men jag har länge känt att jag vill lägga det där huset bakom mig eftersom allt som hänt där har jag lagt bakom mig. Jag gillar verkligen inte tanken av att mamma och pappa har bott där tillsammans i 15 år, huset var fullt av liv, men nu när bara pappa bor där känns det lite halvtomt och deprimerande. Det är också en av anledningarna till att jag bara bor hos mamma. Jag har lite dåligt samvete för att jag inte är hos pappa så ofta men om han och hans flickvän (låter lite högstadiet, men var ska man kalla det?) köper huset i luleå så kommer jag i alla fall spendera många helger och lov här hos honom.



Huset här är nära stan, har 3 våningar och rymliga rum så jag hoppas verkligen att dem får köpa det! Jag tänker på alla helger man kan åka hit med några fina vänner och gå en dag på stan, sen övernatta hos pappa och fara ut på kvällen, gå på bio eller vad som helst.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0