3. Mina föräldrar


Min mamma bor här i Gällivare med mig, sin sambo Patrik och ett av mina syskon, Victor. Hon jobbar på NTT som revisor åt ett 20-tal killar som alltid hittar på lite halvknäppa saker. Hon är en snäll och rättvis mamma, men som lätt blir på lite mindre bra humör om hon är hungrig, eller om hon måste skjutsa mig någonstans. Därför ser jag alltid till att mata henne innan jag ska be om en tjänst! Hon tränar ofta och är ingen soffpotatis utan gillar att vara ute och promenera med vänner. Helst Sandra johansson's mamma, så dem kan skvallra om allt deras döttrar gör! på helgerna far hon ofta till hennes och Patriks nybyggda härbre i Korpilombolo och kopplar av. Vill man göra henne glad så ska man låta henne gå på IKEA en hel dag, för precis som jag så gillar hon inredning. Vi båda är lika svaga för hundvalpar, dock så tål hon inte hundar vilket har resulterat att vi nu är fast med 4 allergivänliga pudlar som inte är valpar längre. Men vi gillar dem lika mycket ändå!



Min pappa är ganska galen, har nog fått lite av min knäpphet av honom tror jag. Sist jag kollade så äger han företaget Mecon AB i luleå som designar och ritar konstruktioner åt bl.a LKAB och MK3. Han är en äventyrare som vill att saker ska hända hela tiden och är inte rädd för att ta chanser för att uppnå det han vill. Detta har också resulterat i ett antal nära-döden-upplevelser, men han låter inte det hindra honom för fem öre. Efter att han krockat med sin bil och nästan dött sa en läkare till honom att han förmodligen inte kommer kunna gå igen. Men han är envis, så idag springer han omkring som om det aldrig hade hänt. Efter att han fått cancer i halsen och knappt kunna äta, är han nu frisk som en nötkärna och har dessutom gått ner till vikten han hade när han var 25, kan man tro i alla fall. För några veckor sedan åkte han på en spontan resa till Brooklyn med sin nya sambo och köpte vigselringar, så nu ska han även gifta sig. Och flytta till Luleå med sin fru, OCH bli pappa igen. Så jag ska få ett syskon!



Han har en förkärlek till allt med motor och hans stora intresse är dragracing. På somrarna turnerar vi runt I sverige och far på olika dragracingtävlingar, I somras premiärkörde han sin nya dragracingbil och var med i en TV-serie på TV4-sport som handlar om dragracing. Utan att jag tänker på det så inspireras jag nog väldigt mycket av min pappa, man har aldrig tråkigt när man är med honom, och då menar jag aldrig. Vi är väldigt lika och vill uppnå ungefär samma saker med livet.



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0