mörkgrön sotning

 
fick ett önskemål för ett tag sen om att visa hur jag gjorde den här mossgröna sotningen, så här kommer den steg för steg.
bättre sent än aldrig!


Först lägger jag på denna primer på undre fransraden och över hela ögonlocket, nästan ända upp till ögonbrynet. Utan
denna ligger hälften av skuggorna under ögat efter halva kvällen!

 
Sedan lägger jag den här mossgröna skugga från viva la diva på nedre ögonlocket som på bilden nedanför, men lämnar tomt i ögonvrån.
det behöver inte se perfekt ut för kanterna ska ändå suddas ut senare. Jag använder en ögonskuggspensel från kicks, hundra gånger
bättre än appliceringssvamparna som brukar följa med ögonskuggspaletter!

 


Efter det målar jag den här gulgröna skuggan över hela nedre ögonlocket, då suddas de skarpa kanterna ut och ögonvrån får en
lite ljusare och grönare färg. 




Jag markerar globlinjen med svart skugga.




Och här suddar jag ut det svarta med lite av den gulgröna skuggan.



Sedan börjar jag på undre fransraden. Jag målar en svart kajalrand längst in mot ögat och ca 2 mm ut, som ni ser på bilden.



mer suddning.. jag använder den mossgröna skuggan till att sudda ut kajalranden, och lägger lite ljusare grön längre in mot ögonvrån.



På med mascara, och äntligen är det klart..


Kommentarer
Postat av: Louise

fy vad duktig du är på att sminka ! :)

2011-04-02 @ 16:40:58
URL: http://catchabird.blogg.se/
Postat av: S

tack så mycket :)

2011-04-02 @ 17:52:35
URL: http://sarahanderssson.blogg.se/
Postat av: Jennifer

Sjuukt snyggt!

2011-04-10 @ 00:32:52
URL: http://jennifersandstrom.spotlife.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0