hemmagjort




När jag är hungrig och inte orkar göra mat så blir det alltid en skål med fil och müsli istället. Men efter en hel helg ensam hemma
så började matförrådet eka lite tomt, vad göra?? jo jag gjorde min egen müsli. superenkelt och supergott, man kan bestämma
exakt vad man vill ha i den, och det är ju en av de stora fördelarna. Man vet vad man äter, inget tillsatt socker eller annat
skräp! Så istället för att försöka sila ut alla goda fruktbitar ur ditt flingpaket, så gör en egen och lägg i extra mycket frukt!
Jag använde en fruktmix med torkad persika, äpple, aprikos och plommon. plus dinkelflingor, linfrön, solroskärnor och några
krossade sötmandlar. Sen kan man ju spetsa den med lite kanel om man gillar det.

Och det är så himla mycket roligare att dona i köket när det är snyggt och rymligt! Ungefär som att det är mycket roligare att
träna när man har snygga träningskläder. Vi är mitt uppe i en köksrenovering, tror det här kommer bli riktigt bra till slut! det
här behövdes, vårat kök såg ut som pesten innan.




Kommentarer
Postat av: Anonym

det finns lite socker i dom där torkade frukterna åxå. över 50 % närmare bestämt. just 4 info ;) /systerr

2011-04-04 @ 18:31:08
Postat av: sarah

Jag pratar om tillsatt socker ;) fruktsocker kan man inte göra så mycket åt

2011-04-04 @ 19:38:17
URL: http://sarahanderssson.blogg.se/
Postat av: Anonym

det är ju tillsatt socker jag snackar om -.-

2011-04-05 @ 06:55:21
Postat av: s

Nej, inget tillsatt socker i frukterna jag använder :) nog för att det är det i många. nåt mer du vill kaxa om lillsyrran??

2011-04-05 @ 08:32:47
URL: http://sarahanderssson.blogg.se/
Postat av: Anonym

hur gör du muslin? :D hörde nånstans att man ska ha den i ugnen eller nåt sånt..? :o

2011-04-29 @ 16:22:14
Postat av: Sarah

jag har bara hällt i allting som det är, men man kan ha den i ugnen ett tag om man vill få en lite mer rostad smak :)

2011-05-01 @ 17:01:47
URL: http://sarahanderssson.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0