Umeå/luleå

Nu har jag äntligen satt ner min rumpa hemma i vardagsrummet igen efter en ganska bitterljuv tripp till
 Umeå. Som jag skrev så blev jag jättesjuk samma dag som jag skulle åka, det är så typiskt mig att bli
sjuk på helgen! Jag liftade ner med en lastbil (en av pappas kompisar) till Luleå och hela vägen ner var
 som en pina eftersom jag knappt kunde hålla ögonen öppna. Jag var så täppt att ena ögat svällde upp
och det såg ut som att jag hade fått en rak höger. I Luleå plockade pappa upp mig så åkte vi vidare ner
 till Umeå. Jag klandrar inte de som tittade lite snett på mig när jag gick på stan i Umeå, jag gick runt
med mitt snea öga, kritvit i ansiktet och nös konstant och drog upp mina gamla näsdukar ur handväskan
 och fräste hela
 tiden. Såg inte ut som någon fräshing direkt, men när jag väl kom till Umeå så skulle jag banne mig på
stan. Det kommer snart upp lite bilder på det jag fått med mig hem från Umeå också.

På söndagen åkte vi upp till Luleå igen och jag spenderade en natt hos pappa och Yvonne i deras nya hus.
 Kanske ska man säga tillfälliga hus eftersom det snart ska rivas och en ny fin kåk ska byggas upp. Jag
 som tyckte att våran familj var ovanligt nyttig och hälsosam, men då hade jag inte hälsat på i Yvonnes
kök. Hon köper nästan aldrig någonting om hon inte kan göra det själv! som dressing, müsli, såser osv.
 Man vet exakt vad man får i sig och vad man inte får i sig, dvs allt onödigt fett och konstgjorda ämnen
 E4546 och allt vad dem nu heter. Jag tycker detta är skitbra! Vi bryr oss knappt vad vi sätter i oss nu
 för tiden. Bara det smakar gott så stoppar man det i munnen, lite absurbt när man tänker efter. Hade
 du ätit papper till middag om det smakade gott??


hemmagjorda müslin med ugnstorkade äppelbitar


mitt i flyttkaoset


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0